piątek, 22 listopada 2024 01:08
Reklama

21-latek oszukany na ponad 50 tysięcy złotych. Wypłacił z konta wszystko i dokonał 14 przelewów na "konto techniczne"

Ponad 50 tysięcy złotych stracił 21-letni mężczyzna, którego w miniony wtorek zmanipulowali oszuści. Przestępcy twierdzili, że jego pieniądze w banku są zagrożone, a limit kredytowy, który ma na koncie, może zostać opróżniony przez przestępców, dlatego młody mężczyzna musi wypłacić gotówkę w banku i wpłacić pieniądze w bankomacie na tzw. konto techniczne. Oszuści używając specjalnego oprogramowania, w trakcie jednej z rozmów telefonicznych, podszyli się nawet pod numer MSWiA. Policjanci po raz kolejny przestrzegają przed tego typu przestępstwami i apelują o ostrożność. Każda tego typu próba kontaktu jest oszustwem i nie należy wypłacać jakichkolwiek pieniędzy, ani, na żądanie rozmówców, pobierać na telefon aplikacji, które służą następnie do przejęcia danych z naszego urządzenia.
21-latek oszukany na ponad 50 tysięcy złotych. Wypłacił z konta wszystko i dokonał 14 przelewów na "konto techniczne"

Metod działania oszustów jest wiele, cel za każdym razem tylko jeden – skłonić nieświadomych rozmówców do przekazania pieniędzy. Niestety przekonał się o tym 21-letni mieszkaniec powiatu wałbrzyskiego, który stracił po rozmowie z przestępcami 53 tysiące złotych. Mężczyzna odebrał połączenie od osoby, która rzekomo miała być pracownikiem banku. W rozmowie przekonywała ona, że pieniądze na ustawionym limicie kredytowym są zagrożone i należy szybko działać, żeby ich nie stracić. Oszust polecił wypłacić gotówkę w banku i wpłacić w bankomacie na inne konto. Niestety młody mężczyzna dał się nabrać. Łącznie dokonał czternastu wpłat gotówki na tzw. konto techniczne, które po prostu było własnością przestępców. Ci następnie w bankomatach na terenie kraju od razu wypłacili pieniądze. Kiedy mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą oszustów, po tym jak po zakończonej rozmowie spróbował jeszcze raz skontaktować się z „pracownikiem banku”, poinformował o zdarzeniu policjantów, którzy prowadzą teraz czynności w tej sprawie.

Po raz kolejny przypominamy, by nie wierzyć w podobne historie. Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o wypłacenie gotówki lub wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc do banku lub udając się do najbliższej placówki. W razie najmniejszych podejrzeń i próby przekonania, że w działania zaangażowana jest Policja, należy zakończyć połączenie i przekazać informację dzwoniąc na numer alarmowy 112. Tylko w ten sposób możemy uchronić pieniądze znajdujące się na kontach.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Andrzej 24.02.2024 09:59
Jak można być tak głupim w tym wieku...

Zbigniew 24.02.2024 09:34
Niestety ale zabezpieczenia w bankach są niewystarczajace. Szybkość działania przestępców sekundowe a opanowanie techniczne B. duże. Zwykłem klientowi banku można dzisiaj zabrać , wczystko. Banki niechętnie współpracują z policją. Przykre to bardzo...

Reklama