niedziela, 24 listopada 2024 16:45
Reklama

Obcy facet podszedł pod balkon, a ona rzuciła mu w reklamówce 30 tysięcy. Myślała, że ratuje oszczędności

Obcy facet podszedł pod balkon, a ona rzuciła mu w reklamówce 30 tysięcy. Myślała, że ratuje oszczędności


Starsza kobieta, mieszkanka Gorzowa Wielkopolskiego spakowała do reklamówki ponad 30 tysięcy złotych i wyrzuciła je przez okno, po tym jak uwierzyła w historię przedstawioną jej przez oszustów. Kobieta została zmanipulowana i straciła swoje oszczędności. Jej pieniądze miały być zagrożone, a wyrzucenie ich przez okno nakazał rzekomy funkcjonariusz. Policjanci przypominają, że w żadnej sprawie nie działają w taki sposób i nie odbierają od nikogo gotówki.


Do oszustwa doszło w czwartek (30 czerwca) w Gorzowie Wielkopolskim. Mieszkanka miasta odebrała telefon rzekomo z poczty, a następnie od osoby, która miała być policjantem. Oszuści zapewniali, ze pieniądze, które kobieta ma w mieszkaniu, są zagrożone. Tylko rzekomy funkcjonariusz jest w stanie jej pomóc. Kobieta spakowała pieniądze do reklamówki i rzuciła je z balkonu. Kiedy utraciła kontakt z rzekomym funkcjonariuszem zorientowała się, że cała sytuacja jest oszustwem.




Kolejna historia, w której pokrzywdzeni tracą swoje oszczędności potwierdza tylko, że tak jak wielokrotnie sugerują policjanci, należy o tych sytuacjach rozmawiać ze starszymi członkami rodzin czy sąsiadami. Przestrzegając możemy uratować oszczędności, często gromadzone przez wiele lat. Przypominamy, że policjanci nie odbierają gotówki, ani też nie wysyłają po nich specjalnych kurierów. Tym bardziej nie ma sytuacji, w której ktoś na pieniądze czekałby pod oknem. Już na początku rozmowy, gdy ktoś wypytuje nas o oszczędności, miejsce ich przechowywania, powinniśmy zakończyć połączenie. W razie wątpliwości warto poradzić się sąsiada lub bliskich. Decyzję o przekazaniu komukolwiek swoich pieniędzy nie podejmujmy pod wpływem emocji. W takich przypadkach nasze pieniądze może uratować zachowanie rozsądku.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama