W poniedziałek (4 grudnia) do Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim zgłosił się młody mężczyzna, który poinformował, że padł ofiarą oszustwa. Z jego relacji wynikało, że zadzwoniła do niego osoba podająca się za pracownika banku, informując, że jego pieniądze są zagrożone, bo ktoś zhakował konto bankowe. Mężczyzna wiedząc o takich próbach wyłudzenia pieniędzy rozłączył się. Po chwili odebrał kolejny telefon z taką samą informacją od osoby podszywającej się pod pracownika banku. Wiarygodności całej sytuacji dodawał fakt, że na wyświetlaczu telefonu mężczyzny pokazał się numer i nazwa banku.
Rzekomy pracownik banku będąc cały czas na łączach, przekazał kilka kont technicznych, na które mężczyzna przelewem natychmiastowym przelał łącznie ponad 322 tysiące złotych. Mężczyzna posiadał jeszcze inne konta, z których również chciał przelać zgromadzone środki, lecz cała sytuacja wzbudziła jego podejrzenie. Rozłączył się z podejrzaną infolinią i zadzwonił do swojego banku, gdzie został poinformowany, że padł ofiarą oszustwa. Pracownik banku natychmiast zablokował wszystkie jego konta, aby nie stracił reszty swoich oszczędności. Wykonane transakcje finansowe przez mężczyznę nie były możliwe już do cofnięcia.
Napisz komentarz
Komentarze