Oszuści nie odpuszczają. Tym razem ich ofiarą padł 27-letni mieszkaniec powiatu sokólskiego, który za namową rzekomego pracownika banku przelał na wskazany numer konta ponad 100 tysięcy złotych.
Do sokólskich policjantów zgłosił się 27-letni mieszkaniec powiatu sokólskiego, który stracił ponad 100 tysięcy złotych. Mężczyzna poinformował mundurowych, że padł ofiarą oszustów. Z jego relacji wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika firmy udzielającej pożyczek. Rozmówca poinformował, że ktoś próbował wziąć kredyt używając danych mężczyzny. Wiarygodności całej sytuacji dodawał fakt, że oszust znał dane osobowe 27-latka. Fałszywy pracownik firmy poinformował, że skontaktuje się z nim przedstawiciel banku i powie co dalej ma zrobić, by nie stracić pieniędzy. Już po chwili 27-latek otrzymał telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Dzwoniący twierdził, że aby uchronić pieniądze trzeba je przelać na inne konto. Mieszkaniec powiatu sokólskiego, chcąc chronić swoje oszczędności, wykonywał polecenia oszusta, zalogował się do bankowości elektronicznej, następnie przelał ponad 100 tysięcy złotych na wskazany numer konta. Gdy mężczyzna uświadomił sobie, że padł ofiarą oszustów powiadomił policjantów.
Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu decyzji finansowych. Podkreślają, że pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania: loginu, hasła do konta, czy też kodów autoryzacyjnych. Mundurowi przypominają również, że każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować, jako próbę oszustwa. O takich sytuacjach natychmiast należy informować Policję, dzwoniąc na numer 112.
piątek, 22 listopada 2024 14:24
Napisz komentarz
Komentarze